Tallink Silja
Suorahaku, rekrytointi, johdon suorahaku
Head of Marketing -tehtävään haluttiin markkinoinnin kokenut ammattilainen vastaamaan Tallink ja Silja Line -brändejä ja liiketoiminnan tavoitteita tukevien markkinointitoimenpiteiden strategisesta ja operatiivisesta suunnittelusta.
Rekrytointia suunnitellessa tiedettiin, että kyseessä on haastava johtotason haku, missä pitää olla selkeä ja yhteinen näkemys mm
- Brändejä ja liiketoiminnan tavoitteita tukevan markkinoinnin kokonaisuudesta
- Tallink Siljan markkinatilanteesta, tahtotilasta ja kulttuurista
- Hakuprosessin laadullisesta ja ajallisesta läpimenosta
- Hakijatyytyväisyyden korkean tason varmistamisesta
Koska Pro-Source pystyi pitkäaikaisen yhteistyön ansiosta sisäistämään Tallink Siljan yrityskulttuurin, tilanteen ja tavoitteet ja on tehnyt 20 vuotta laadukasta johdon suorahakua, palaset istuivat kohdilleen.
Tehtävään valittu uusi Head of Marketing kertoo rekrytointiprosessin sujuneen oikein hyvin ja ripeässä aikataulussa. Erityisen hyväksi hän koki avoimen kommunikaation prosessin aikana ja hyvän kokonaiskuvan avaamisen, millaisesta tehtävästä ja organisaatiokulttuurista oli kyse.